De fleste spinner entrådene S og tvinne de S-trådene sammen til et Z garn.
Supert spørsmål Brit! Eg må benytte anledningen til å hente meir kunnskap her inne.

Eg er også sjølvlært, men har lest ein del på nettet, på bibliotek ol. der eg har kome over noko.
Slik eg har forstått det er S-tvinna garn (eintrådane Z) best å strikke med, medan Z-tvinna garn (eintrådane S) er det beste t.d. når ein skal nålebinde. (Dette stemmer godt med det eg har testa så langt også..)
På same viset har eg fått med meg at begge garntypane er ok å veve med, men at z-tvinna garn vil vera litt sterkare og blankare og dermed kanskje det beste å bruke i renninga, medan s-tvinna garn ofte blir litt fyldigare, mjukare og meir elastisk og dermed kanskje gjer seg godt i innslaget, sjølvsagt avhengig av kva ein skal lage og kva for effektar ein ynskjer seg.
Stemmer dette?
Eg er veldig glad dersom nokon av dykk har meir informasjon og/eller kan korrigere meg der eg har misforstått?

Det er riktig det som blir sagt av fler av dere her. S og Z er betegnelsene vi bruker på spinneretningene. Det vil si den veien vi lar rokkehjulet gå når vi spinner og tvinner. Hvis vi ser nøye på en tråd, kan vi se at snoen i tråden går den ene eller andre veien.
Hvor mye sno vi lar garnet få, sammen med fiberkvaliteten, er med på å bestemme om garnet blir mykt eller hardt. Det er også med på å bestemme om garnet blir svakt eller sterkt.
I tvebandstrikking vil en helst ha garn spunnet i S og tvunnet i Z. Det skal ha god tvinn, fordi det tvinner seg litt opp mens en strikker. Med S-tvunnet garn skjer det motsatte, garnet tvinner seg mer og mer mens en strikker. Det betyr at garnet blir veldig hardt og uregjerlig.
Spinner du garn til en vevnad i kypert, blir skrålinjene forsterket om du spinner innslag- og renningstrådene i hver sin retning. Men vever du lerretsbinding og spinner renning og innslagstråden i samme retning, vil trådene ”låse seg”. Du får da et fast og godt stoff.
Både i brikkevev og strikking får du fine effekter om du bruker vekselvis tråder med S og Z sno.
Spinning er og blir et spennende fag.