Spinner's Home | Spinnerens Hjem
September 06, 2010, 04:31:32 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: NB! Vær så snill å huske å oppdatere profilen din med din lokale!  (kan være generelt) Vi har fått flere nye folk i det siste; velkommen igjen, og husk å presentere deg i "introductions" tråden! :-)

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Coils  (Read 1473 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« on: December 15, 2009, 10:35:17 PM »

Noen som har mottatt siste Spin-off og sitter og drar seg i håret og spinner coils? Hadde vært artig å sett eksempler, både mislykkede og vellykkede, første forsøk osv. Det samme med andre teknikker- som boucle, kabel osv. (et mislykket førsteforsøk på sistnevnte har jo vært vist her en gang).
(Eller er det kanskje litt for nærme jul akkurat nå...)

Trenchwork
Administrator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: December 16, 2009, 12:25:56 AM »

Jeg fikk min kopi i dag og hadde så lyst å kaste noe på rokken . . . men får ikke spinne før neste uke.  Det har klørt i fingrene å spinne et effekt garn med coils, så timingen var perfekt.  Jeg HAR gjort det før (utrolig morsomt når du finner den "rette" balansen), men tror at det eneste jeg har et bilde av er noen som er litt annerledes men som bruker omtrent det samme metoden (men plus en håndtein i tillegg):

Silja
Full Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: December 16, 2009, 09:14:59 AM »

Dette spant jeg i sommer, supercoiled etter instruksene på Jacey Boggs DVD.
Det er skikkelig moro å spinne slike!

Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: December 16, 2009, 10:18:59 AM »

Oi! Jeg hadde tenkt å legge ut mine mindre vellykkede forsøk, men tror jeg venter litt...Eller, jeg kan jo være til oppmuntring for andre så...

Første forsøk. Jeg har gjort det bedre før, men da ikke med to singles, og da gikk det nok mye på flaks og tilfeldigheter. Coilsene ble nok ikke tvunnet tett/stramt nok, og når de kom inn på rokken tvant de seg opp. Slet av garnet og prøvde på nytt. Litt bedre, men nokkene ødela de coilsene som ikke var faste nok i fisken. Dermed har jeg sunket så dypt at jeg har begynt å herpe rokken min.

Jeg fant vel underveis ut at en del av problemet var at den tynne singelen ble spunnet til et annet formål og dermed hadde for lite tvinn og jeg fikk ikke dyttet coilsene stramt nok.
Dette SKAL jeg få til! Angry
« Last Edit: December 16, 2009, 01:59:00 PM by Ullsmeden » Logged

bloggspinner
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: December 16, 2009, 07:37:28 PM »

Jeg har en bunt liggende her i samme teknikk. Den ble spunnet etter en tur i Ungarn, mai -08. Valmuene blomstret i veikanten. Det var så vakkert. Da jeg kom hjem, farget jeg metervis med fiber, og spant flere forskjellige bunter med unGarn-minner.

Det er en morsom, effektfull men tidkrevende spinneteknikk. Jeg husker jeg såvidt prøvde den etter å ha sett boka Spinning Designer Yarnstil Diane Varney i 1988. Boka er forøvrig proppfull av gode spinnetips.  Smiley

Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #5 on: December 16, 2009, 10:51:14 PM »

Neste forsøk ble litt bedre. Fremdeles ikke balansert, men coilsene begynner å ligne noe.

Trenchwork
Administrator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #6 on: December 17, 2009, 08:04:25 AM »

Neste forsøk ble litt bedre. Fremdeles ikke balansert, men coilsene begynner å ligne noe.

Du, dette ser veldig bra ut!  Og jeg mener at de første forsøken er ganske morsomt og sjarmerende dem også.  Men det er en stor forskjell mellom den første og den siste, og det er ingen tvil at du kommer til å bli en ekspert ganske fort.   Wink

Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #7 on: May 16, 2010, 01:57:11 PM »

Nyeste coilsgarn spunnet i går. Det begynner å nærme seg balansert nå, og jeg lurte i begynnelsen på om det var mulig å spinne slike garn i balanse.

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: