Spinner's Home | Spinnerens Hjem
September 05, 2010, 06:31:02 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: NB! Vær så snill å huske å oppdatere profilen din med din lokale!  (kan være generelt) Vi har fått flere nye folk i det siste; velkommen igjen, og husk å presentere deg i "introductions" tråden! :-)

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3]   Go Down
  Print  
Author Topic: Fortell om håndteinen din!  (Read 1040 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #30 on: June 15, 2010, 09:51:37 PM »

Jooo, jeg hører jo at noen andre spinner med vanlig håndtein uten å løfte armen, men jeg har foreløpig ikke fått dreisen på det. Kanskje når jeg har spunnet mer med supportteinen. Det er jo gjerne sånn at man lærer nye ting og utvikler seg når man forøker nye redskaper og metoder. Jeg har iallefall fått mye mer tak på "longdrawen" etter at jeg begynte med supportteiner.
Jeg får meg aldri til å plage mannen med å ta bilder av den uintressante  spinningen, men til helgen skal vi ha angorasamling. Da skal jeg demonstrere litt håndteinspinning og kan få noen til å ta bilder.

renateg
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #31 on: June 17, 2010, 05:29:59 PM »

Takk for mange gode tips.
festhe
Newbie
*

View Profile
« Reply #32 on: June 17, 2010, 06:04:35 PM »

Uff, så lyst jeg hadde å være på angoratreffen. Men, jeg er alene hjemme med 2 barn(ungdom) plus en jobbehelg. Sad God fornøyelse.
Ullsmeden
Moderator
Full Member

View Profile WWW
« Reply #33 on: July 30, 2010, 09:23:19 AM »

Bilde av supportspinning ble desverre glemt pga hektiske dager, men det ligger sikkert noe på youtube, og Grippingyarn har en video hvor hun ligger syk i senga og spinner. Men her er min nyeste handtein:

Det er en Maggie fra Magpie, 26 gram. Jeg byttet den til meg fra Amerika og den er brukt litt, men "patinaen" er naturlig og kommer ikke av dette. Jeg elsker den og synes den har perfekt størrelse og vekt, og kroken er super - solid og ikke i veien, den tåler å falle i gulvet eller knørves ned i vesken. Spinner merino/cashmere.
« Last Edit: July 30, 2010, 09:25:13 AM by Ullsmeden » Logged

Pages: 1 2 [3]   Go Up
  Print  

Jump to: